Meld deg på/av vårt nyhetsbrev.

Velg nærmeste spillested

  • Aukra
  • Aure
  • Averøy
  • Brattvåg
  • Herøy
  • Kristiansund
  • Molde
  • Nordfjoreid
  • Sandøy
  • Sjøholt
  • Skodje
  • Smøla
  • Stranda
  • Sunndalsøra
  • Surnadal
  • Sykkylven
  • Tingvoll
  • Ulsteinvik
  • Valldal
  • Vanylven
  • Vestnes
  • Ørsta
  • Ålesund
  • Åndalsnes

 
 
 
 
 
Platform shift
 
Platform shift
 
 


Last ned bildet i full størrelse: IMG_1914.jpg


Last ned bildet i full størrelse: Pusterom691x390px.jpg

Lærebok i dynamisk parkommunikasjon.

Pusterom er ikke kun et stykke for unge voksne i etableringsfasen, men absolutt også for de som enten minnes eller er på vei inn i den delen av livet, sier Håkon Vego i sin anmeldelse av forestillingen.

Håkon Vego er en innflytter fra Østlandet bosatt i Molde. Om seg selv sier han "Jeg forsøker – mellom jobbreiser og fjellturer – å få med meg Moldes musikk og teaterliv, og er glad for den nærheten vi har til kultur". 


           Heseblesende og vart Pusterom, - lærebok i dynamisk parkommunikasjon.

Et vakkert bakteppe av eføy dominerer scenebildet når publikum tas imot med musikk som om forestillingen skulle ha foregått i et klubblokale for funky 33-åringer. En kantete, trehvit boks bryter med det organiske i scenedekorasjonen. Og brått er vi i gang og møter det unge parets dynamiske samtaler, tanker og krangler rundt det store spørsmålet om å skape liv, å få barn. Idealisten, akademikeren og politikeren i henne møter musikeren, drømmeren og den følsomme i ham. Vi møter et moderne par, der diskusjonene er behagelig fri for tvangstrøyer i form av kjønnskamp og stereotypier. Lars Melsæter Rydjord og Line Heie Hallem skaper ekte personer som tør å utfordre hverandre. Manusforfatter tør sågar å lede teksten inn i det politisk ukorrekte gjennom de to bevisste, reflekterte og reflekterende rollenes kvaler.

Flere runder diskusjon mellom karakterene kan kjennes noe repetitivt, men allikevel drives stykket videre av tekstlig kvalitet. Og overgangene mellom scenene er enkle og lekkert sømløse. Slike klipp tillater reiser i tid, spesielt fremtredende i den vakre epilogen, der tekst, skuespiller(e), lyd og lys griper oss som kanskje bare teateret kan.

Pusterom er ikke kun et stykke for unge voksne i etableringsfasen, men absolutt også for de som enten minnes eller er på vei inn i den delen av livet.

publ.JPG Håkon Vego